Fire Cubanske Oplevelser i Trinidad

Cuba er generelt en tidsmaskine, men i Trinidad står tiden for alvor stille. Hestevogne på brosten og salsadans i gaderne er nogle af Trinidads autentiske oplevelser.

Trinidad er en gammel labyrint af brostensbelagte gader med rækkehuse, der når igennem et helt Flügger farvekort. på gaden måtte jeg være på vagt for ryttere, gamle biler, hestevogne og salsadansende Cubanere. Med andre ord, der er godt gang i den i Trinidad.

De 4 mest mindeværdige oplevelser på Cuba, havde jeg i Trinidad. Uden for byen tog vi på en ridetur og hikede til et vandfald i El Cubano Nationalpark. Tilbage i farveladelandet tog vi salsa lektioner om dagen, der kejtet blev vist frem om natten i den verdenskendte Rave Cave: Disco Ayala.

Hele farvepaletten er brugt i Trinidads gader

1. Byrundtur og faren vildt

Jeg har virkelig hygget mig med bare, at fare vildt. Det er noget af det nemmeste, man kan foretage sig i Trinidad. Det sker faktisk, om man ønsker det eller ej. Selvom byen er lille, er gaderne snoede og ikke alle med vejnavne. Google Maps har givet op og efter et par timer, gjorde jeg det samme. Det kan anbefales.

Efter en byrundtur med vores guide fra Gadventure, faldt brostenene langsomt på plads og gjorde min videre færden i byen nemmere. Måske man skulle have gjort det dag 1? Især Centro Historico har velbeholdte koloniale bygninger, der også er lukket for trafik. Min ynglings var det gule klokketårn på billedet nedenfor.

Gamle biler er at finde på hver en gade på Cuba

2. Salsa lektioner hos 'Mamacita'

Man kan forsøge at undvige - men det vil ikke lykkedes at rejse fra Cuba, uden at have danset salsa. Om det så er tjeneren eller en random på gaden, som byder op til dans. Forvent det. Jeg kom det i forkøbet ved, at tage salsalektioner hos 'Mamacita'. Efter 1 time var vi rundtossede, men bedre klædt på til Trinidads mange salsabarer. Jeg har ikke kunne finde 'Mamacita' på nettet, men spørg omkring i Trinidad. Byen vrimler med salsainstruktører.

(PS: Lad bassarmen blive der hjemme, den er ikke velkommen på Cuba.)

De fleste tursiter tager salsalektioner i Trinidad, så det er nemt at finde en underviser

3. På hesteryg til Javira Vandfaldet

Et mindre drukneuheld

Trinidad er omgivet af smuk natur og som pensioneret heste-tosse valgte jeg, at opleve El Cubano Nationalpark fra hesteryg. Turen startede direkte på brostenene i Trinidad og tog os igennem El Cubanos grønne landskaber til Javira vandfaldet.

Undervejs stoppede vi ved en tobaksplantage og fik frokost på en lokal restaurant. Hestene kræver intet talent at ride, da de følger halen på den forangående. Eneste uheld var, at min hest bed en Nordmand i benet. Det kan jo smutte det skidt.

4 timer med guiden Felipe: 10$CUC

Udsigtspunkt for nogen, selfi-time for andre

4: Cubas 'Rave Cave': Disco Ayala

Normalt ser jeg ikke natklubber som en autentisk oplevelse, MEN trinidads Rave Cave gør en undtagelse. Hvem har dog fået den sindsyge idé, at bygge en natklub i en grotte på byens højeste top?

Det kræver en mindre vandretur op ad brostene for, at komme til Disco Ayala. Til gengæld giver det et godt grin på hjemturen, når den ene stive idiot kommer trillende efter den anden. Udefra ser stedet skummelt ud, men indeni er grotten lyst op og rommen er billig.

Turen til Rave Caven set i dagslys (for guds skyld ingen høje hæle)

0 visninger

Carolines Rejse

Kontakt: Carolinesolvsten@gmail.com

Sidens tekst og billeder må ikke gengives uden tilladelse. Til gengæld er du velkommen til at linke.